ورود کاربران



تازه وارديد؟ ثبت نام كنيد


آپلود ویدیو

با انتشار ویدیو در دالفک، مشتریان جدید را کشف کنید.
http://www.dalfak.com

پرداخت با کارتهای عضو شتاب

آگهی های جدید

طرح توجیهی تولید ماءالشعیر

طرح توجیهی تولید ماءالشعیر

قیمت : 8000

طرح توجیهی تولید ماءالشعیر

ماءالشعیر از جمله نوشیدنی‌هایی است که به گفته متخصصان و کارشناسان تغذیه خواص زیادی به بدن می‌رساند. شرکت بهنوش جزو اولین شرکت‌های ایرانی است که به تولید ماءالشعیر در ایران پرداخت. در ارتباط با تاریخچه ماءالشعیر می‌توان گفت چندین هزار سال پیش در مصر باستان از نوشیدنی‌ای تحت عنوان آب‌جو استفاده می‌شد که در همان دوران نوشیدنی‌ای با همان خواص از ارزن تهیه می‌شد، در این میان قبایل آفریقایی داشت.

به تدریج این نوشیدنی الکلی در تمام نقاط جهان رایج و در تمام کشورها تولید شد. پیش از انقلاب نوع الکلی ماءالشعیر در ایران تولید می‌شد و شرکت بهنوش ایران آن زمان با نام «ایران مالـــتا» یا «مالـــتای ایران» فعالیت خود را در سال 1346 آغاز کرد. بعد از انقلاب تولید ماءالشعیر الکلی قطع شد. شرکت بهنوش قریب به یک سال تعطیل بود تا این که سیستم تولید خود را تغییر داد و به تولید ماءالشعیر پرداخت.

پروسه تولیدی ماءالشیعر در ایران منحصر به فرد است. در تمام دنیا آب جوی الکلی تولید می‌شود که برخی از آنها در پروسه دیگری الکل را از آن حذف می‌کنند. اما خط تولید شرکت بهنوش به نوعی است که در روند تولید آن اصلا الکلی تولید نمی‌شود که بخواهیم آن را حذف کنیم. به همین دلیل بسیاری از کشورهای اسلامی که روی این موضوع حساسیت دارند، بازار خوبی برای ماءالشعیر ایرانی است. چون آنها اعتقاد دارند که محصول ایرانی کاملا حلال است.
در اوایل انقلاب یک نوع ماءالشعیر تولید می‌شد که از نوع گردشی بود و حالـــت یک بار مصرف نداشت. بعد از آن در اوایل دهه 70، بهنوش، دلستر را تولید کرد که همان ماءالشعیر تغییر طعم داده شده بود و یک بار مصرف بود و در سال 76، دلستر لیمویی به بازار عرضه شد.

تنها ماده‌ای که به عنوان افزودنی در ماءالشعیر استفاده می‌شود عصاره رازک است که خواص طبی زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به دافع سنگ کلیه، مدر بودن، ضدعفونی‌کننده دستگاه گوارش و ضدعفونی‌کننده دستگاه تنفس اشاره کرد. علاوه بر تمام اینها ماءالشعیر با دارا بودن ویتامین‌های گروه B و اسید آمینه برای پوست و مو بسیار مناسب است، خواص درمانی بسیاری برای خانم‌های باردار و شیرده دارد و تا حدودی در افزایش ضریب هوشی موثر است.

در روند تولید ماءالشعیر جوی خریداری شده به واحد بوجاری منتقل می‌شود.
واحد بوجاری، مکانی است که جو در آن پاک و تمیز می‌شود. جویی که در دنیا برای آب‌جوسازی استفاده می‌شود، جوی دوردیفه نام دارد.

دلایل استفاده از جوی دوردیفه، پروتئین کم و دانه‌های هم‌سایز روی خوشه است که ضایعات را کمتر می‌کند. شرکت بهنوش نیز از جوی دوردیفه استفاده می‌کند که این جو در قیف ریخته شده و توسط بالابر باسکول می‌شود. جو در دو مرحله سرند می‌شود و ضایعاتش گرفته شده و مجددا باسکول می‌شود. این مرحله اول بوجاری است.

در مرحله دوم دقت عمل بیشتری صورت می‌گیرد. در این مرحله جو سرند می‌شود که در این سرند علاوه بر دانه‌بندی،‌ ضایعات فلزی احتمالی از جو جدا می‌شود. بعد از این که سرند مرحله دوم خود را پشت سر گذاشت، جو به مرحله سنگ‌چین می‌رود و سنگ‌ریزه‌ها از آن جدا می‌شود.

جو در این مرحله توسط سرند یک‌دوم sort شده و به تانک ذخیره جو می‌رود تا برای تبدیل شدن به مالـــت آماده شود.

بعد از مرحله بوجاری، جو به مخزن‌های شست‌وشو و ضدعفونی رفته طی 30 ساعت شسته می‌شود. عمل شست‌وشو و ضدعفونی جو در سه مرحله انجام می‌گیرد. در خاتمه 30 ساعت شست‌وشو، توده جو به سالن ژرمینگ پمپ و به ابتدای سالن ریخته می‌شود. دستگاهی که در این سالن وجود دارد در هر حرکت رفت و برگشت خود توده را جابه‌جا می‌کند تا دانه‌ها از کف رطوبت بگیرند.
توده‌ها پنج روز در این سالن می‌مانند و بعد از پنج روز به کوره می‌روند. دمای سالن ژرمینگ بین 17 تا 20 درجه سانتی‌گراد و رطوبت آن بالای 70 درصد است که این شرایط باعث می‌شود تا جو بین 9 تا 11 میلی‌متر جوانه بزند و به مالـــت تبدیل شود.

بعد از آن مالـــت به واحد پخت می‌رود. در واحد پخت، مالـــت به دست آمده در مخزنی ریخته شده، 30 دقیقه خیس خورده، آسیاب‌شده و در تانک پخت ریخته می‌شود.

مالـــت به همراه آب، به مدت 3 ساعت و 30 دقیقه در تانک پخت و در دمای 76 درجه سانتی‌گراد پخته می‌شوند. بعد از گذشت زمان لازم مالـــت به فیلتر تانک منتقل شده و در تانک جوش، عصاره رازک و شکر به آن افزوده می‌شود و بعد از حدود سه ساعت به تانک «ویرپول» رفته و در آنجا به خاطر حالـــت گردابی به وجود آمده «لرد» از مایع جدا می‌شود.

مایع به دست آمده به چیلر منتقل شده و در آنجا شوک حرارتی داده می‌شود این شوک حرارتی اولین قدم برای جلوگیری از الکلی ‌شدن مایع است.
آب‌جو، داری مخمر وحشی است که در محیط مساعد باعث ایجاد الکل می‌شود برای جلوگیری از فعال شدن مخمر، شوک حرارتی ایجاد می‌شود که مخمر وحشی این اختلاف دما را تحمل نکرده و از بین می‌رود.

شربت به دست آمده در این مرحله به سردخانه رفته و حجم آن با آب دو برابر می‌شود و به دستگاه فیلتراسیون می‌رود. در بخش فیلتراسیون مایع شفافی با نام ماءالشعیر به دست می‌آید. محصول به دست آمده به سالن بسته‌بندی می‌رود و به صورت تمام اتوماتیک در شیشه و قوطی ریخته شود. وقتی مایع داخل بطری و شیشه پر می‌شود به مدت 30 دقیقه در دمای 72 درجه سانتی‌گراد پاستوریزه می‌شود.
در این مرحله محصول آماده حمل به بازار است. در شرایط امروز با توجه به آگاهی مصرف‌کننده از مضرات نوشابه‌های گازدار متداول، ماءالشعیر می‌تواند جایگزین خوبی در سبد خرید خانواده باشد.
طعم ماءالشعیر به گونه‌ای است که پس از مصرف چندین و چند باره آن دلنشین‌تر می‌شود


فهرست مواردی که در طرح ارائه شده
- مقدمه
- معرفی محصول
- شماره تعرفه گمرکی
- شرایط واردات محصول
- بررسی استانداردهای موجود در رابطه با محصول
- قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
- معرفی موارد مصرف و کاربرد
- بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل تاثیر آنها بر روی مصرف محصول
- اهمیت استراتژیکی محصول در دنیای امروز
- کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
- شرایط صادرات
- بررسی ظرفیت بهره برداری از آغاز مرحله سوم توسعه تاکنون
- بررسی طرح های جدید و در حال توسعه در دست اجرا
- بررسی روند واردات محصول تا سال 85
- بررسی روند مصرف تا کنون
- بررسی روند صادرات تا سال 85
- بررسی محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم توسعه
- بررسی تکنولوژی و روش های تولید محصول در کشور ایران
- بررسی نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم در تولید و عرضه محصول
- بررسی حداقل ظرفیت تولید اقتصادی و حجم سرمایه گذاری ثابت
- برآورد منابع اولیه مورد نیاز سالانه و منابع تامین آن
- پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
- وضعیت نیروی انسانی و تعداد اشتغال
- بررسی تعیین میزان آب ، برق ، سوخت و امکانات مخابراتی و ارتباطی
- وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی
پیشنهادات جهت ایجاد واحد های جدید تولیدی


خلاصه طرح توجیهی :
ظرفیت : 30 میلیون لیتر ماءالشعیر و 3640 تن عصاره مالـــت
اشتغال زایی : 65 نفر زمین مورد نیاز : 450000 متر مربع

این محصول بی نظیر در قالب یک عدد سی دی عرضه می شود.

روش خرید: برای خرید طرح توجیهی تولید ماءالشعیر ، آدرس لینک زیر را انتخاب و کپی کنید و در آدرس بار مرورگر خود paste کنید و اینتر را بزنید.عملیات خرید در سایت mciran.ir می باشد.

http://mciran.ir/detail.php?vendors=********&id=271&AdsID=&ads_type=&percent

تلفن :  منقضی شده
منطقه :  استان تهران
آدرس :  استان تهران - تهران
تماس با آگهی دهنده ()
در مورد: طرح توجیهی تولید ماءالشعیر
نام :
ایمیل یا تلفن :
پیام :

کلمات کلیدی :

آگهی های مرتبط