ورود کاربران



تازه وارديد؟ ثبت نام كنيد


آپلود ویدیو

با انتشار ویدیو در دالفک، مشتریان جدید را کشف کنید.
http://www.dalfak.com

پرداخت با کارتهای عضو شتاب

آگهی های جدید

چیلر

چیلر

قیمت : عالی - مستقیم از چین

تاریخچه و فروش چیلر
1 – تاسیس شرکت EBARA طبق سایت اصلی شرکت EBARA در سال 1912 ذکر شده است وشرکت ایرانی کارو اندیشه هم همیشه به این سابقه ی طولانی خود می بالد ، حال آنکه سیستم جذبی لیتیوم – بروماید در سال های 1940 و 1950 در شرکت های امریکایی در چیلر های تهویه مطبوع بکار گرفته شد وبا این تفاسیر احتمالا" EBARA در سال 1912 منتظر ساخت چیلر جذبی بوده تا به سرعت کار مونتاژ خود را شروع کند !
2 – اصولاً تا قبل از اینکه شرکت EBARA ذهنیت مهندسین مشاور را به سمت سیستم های جذبی شرق آسیا و به قول خود ژاپنی ( EABARA در ژاپن تولید نمیشود ! ) با برگزاری سمینارها و ماجراهای پشت پرده نبرده بود ، همه ی مهندسین و افراد متخصص جذبی روی برندهای York , carrier , trane و کلاً برتدهای امریکایی کار می کردند و از تکنولوژی روز دنیا در این چیلرها بهره مند می شدند .اما در یک بازه ی زمانی متاسفانه شرکت های صاحب نام چیلر نتوانستند مشتری های خود را راضی نگه دارند که عموماً به خاطر کم کاری نمایندگی های آنان در ایران ، خدمات رضایت بخشی به مشتریان داده نشد و امروز متاسفانه شاهد واقعیت تلخی هستیم که چیلر با تکنولوژی شرق اسیا جایگزین سیستم های آمریکایی شده است .
یک نکته در رابطه با trane : همانطور که میدانید trane امریکا از بزرگترین و بهترین سازندگان چیلر جذبی در جهان بوده و اولین شرکتی بود که پیچیدگی های مدارات لوله کشی چیلر جذبی را به زیباترین شکل در چیلرهای خود به نمایش گذاشت ( طراحی زیبا ) .
هنوز هم در ایران چیلر جذبی trane در تناژ بالا ی 1000 تن تبرید بعد از گذشت حدود 40 سال در حال کار است .اما همانطور که در جریان هستید خط تولید چیلر جذبی trane مدتهاست که تعطیل شده و این شرکت بر روی چیلر های تراکمی ( مخصوصاً اسکرو) سرمایه گذاری کرده است .به راستی چرا شرکت صاحب نامی همچون trane خط تولیدچیلر جذبی خود را تعطیل کرده است ؟
بعد از حدود 4 ماه تحقیقات به نتایجی ر*****م که در اختیار شما عزیزان می گذارم :
الف ) بخش تحقیقاتی شرکت trane امریکا به این نتیجه ر*****ه اند که با توجه به تکنولوژی چیلرهای خود زیر تناژ 100000 تن تبرید ، ساخت این چیلر دارای سود برای شرکت trane نمی باشد ، زیرا همانند EBARA ویاLG چیلر خود را در چین نمی سازد برای همین کیفیت منحصر به فرد خود را با اسم چین خراب نکرد و خط تولید جذبی خود را تعطیل نموده است .
ب ) برخی از شرکت های و تابع آن به جز سود اقتصادی خود ، به فکر دستیابی تکنولوژی برتر وحفظ محیط زیست جهان هستند که trane از پیشگامان این بخش است .
اگر از ابتدای حرکت و تولید چیلرهای شرکت carrier, trane, york را در یک نگاه بررسی کنیم ، می بینیم هر کدام از این شرکت ها در طول مدت تولید خود ، 5 یا 6 مدل مختلف چیلر را طراحی و تولید نموده اند بطور مثالyork در یک برهه ی زمانی به شرکت میتسوبیشی تکنولوژی خود را فروخت و چیلرهای یورک میتسوبیشی به بازار ایران آمد که با چیلر های قدیمی تر یورک تفاوت داشت .در یک برهه ی زمانی دیگر تکنولوژی خود را به Century فروخت و چیلرهای Century تحت لیسانس یورک به بازار ایران آمد و دستگاه های خوبی هم از آب در آمدند و امروز شاهد آنیم که یورک با کمپانی معروف جانسون کنترل تلفیق شده و دستگاههای چیلر جذبی یورک با این کنترل آلات عالی روانه بازار ایران می شود.کریر و ترین هم مدل های مختلفی از دستاه های خود را به بازار دنیا عرضه می کنند .اما ابارا چطور؟در طی این زمان طولانی و با فروش بیش از 1000 دستگاه خود هنوزسیستم قدیمی و مشکل دار آسیای شرقی را با تبلیغات خود به ایران تحمیل می کند و تنها کار مفید شرکت ابارا عوض کردن صفحه ی کنترلی چیلر خود است .
همه ی ما میدانیم اختراع سیکل تبرید جذبی توسط یک فرانسوی به نام فردیناد کاره در سال 1860 در امریکا به ثبت ر***** .حال چگونه می توان تصور کرد که ژاپن ، کره و سایر کشورهای شرق آسیا دارای بهترین تکنولوژی باشند ؟آیا بهتر نیست به جای پرداخت هزینه های گزاف به شرکتی همچون ابارا EBARAکه فقط به دنبال سود شخصی خود است نه ارتقای سطح دانش کشورمان ، از تولید کنندگان خوب ایرانی همچون شرکت ساران حمایت کنیم ؟در کشور ما افرد متخصص وجود دارند که حتی عیب های ساخت دستگاه های جذبی خارجی را هم می گیرند اما به دلیل کم توجهی و عدم حمایت مالی از ایشان منزوی شده اند .
3 – عمده فروش ابارا EBARA در کشورماست ، چون متاسفانه سطح دانش فنی و تاسیساتی کشور ما بسیار پایین است و در واقع ابارا بر خلاف شرکت های یورک ، ترین ، کریر بیشترین فروش محصولاتش در جهان سوم ماست .
درادامه به ایرادات و معایبی که چیلر جذبی ابارا داراست اشاره می کنم ، البته این ایرادات در برخی موارد بسیار تخصصی خواهند بود که درک و هضم آنها برای مهندسین جوان ما چندان سهل نیست .
معایب چیلر جذبی EBARA :

1- نیاز به بویلر ( برای مدل های آبگرم و بخار )
2- طول عمر کوتاه ( کمتر از 12 سال در بهترین شرایط نگهداری )
3- نیاز 100% به دستگاه رزرو ( با اینکه مهندسین کشورمان کمتر این موضوع را رعایت می کنند ، اما توجه داشته باشید هر سیستمی نیاز به رزرو دارد و یک چیلر جذبی اگر دچار کوچکترین عیبی شود ، رفع عیب آن 2-3 روز و گاهی اوقات بیش از یک ماه به درازا خواهد انجامید ، پس حتما سیستم رزرو باید در طراحی دیده شود .)
4- هزینه اولیه بسیار سنگین ( البته ebara برای این مشکل راه حلی عامه فریب اندیشیده و به جای ساخت چیلر در کشور مالزی ، تولیدات جدید خود را در چین انجام میدهد که موجب کاهش قیمت و کاهش 100% کیفیتی چیلر شده است . اما با این حال هنوز قیمت دستگاه نسبت به کیفیت و راندمانش بسیار گزاف و غیر واقعی است .)
5- پیچیده کردن مدارات که سبب عدم تعمیرات ا***** چیلر بعد از چند سال از استفاده از آن میگردد .( چیلرهای ابارا ebara قابل تعمیر نیست ! )
6- هزینه تعمیر و نگهداری و سرویس بالا ( با خرید چیلر ابارا ebara ، باید یک تکنسین بطور 24 ساعته در محل ( موتورخانه) حضور داشته باشد که ماهیانه حداقل 500،000 تومان بابت نگهداری به ساختمان تحمیل میشود .)
7- هزینه ی بسیار سنگین خرید قطعات و لوازم جانبی نسبت به سایر چیلرها ( اکثر قطعاتی که خراب میشوند باید از خارج کشور تهیه شوند که حدود 2 ماه وادشدن آنها به ایران بطول می انجامد . یعنی اتلاف وقت بیهوده برای تعمیرات جزیی چیلر )
8- تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی به نام ابارا EBARA بدون ***** کردن معایب دستگاه ( در حال حاضر با توجه به حجم تبلیغات ابارا EBARA در تهران ، به بی سوادترین ساختمان سازها تا پیشنهاد چیلر داده می شود ، بلافاصله میگویند " اباراست ؟!؟!؟ " یا " من ابارا می خوام !" در صورتی که اصلا سواد فنی شناخت چیلر را ندارند و در پاره ای از موارد اصلا نمیدانند چیلر چیست و وظیفه آن چیست ! این تصخیر فکر عوام خیانت بزرگی به جامعه مهندسین تاسیسات و مکانیک در کشورمان است که عواقب بدی را درپی دارد . )
9- ابعاد بزرگ و وزن بسیار سنگین
10- COP بسیار پایین ( 0.5 تا 1 ) در قیاس با COP چیلر ترکمی ( 2.5 تا 4 ) ... شرکت ابارا همیشه ازاین مقایسه فرار میکند .
11- دمای زیاد و حرارت زیاد در داخل فضای موتورخانه ، در تابستان و گرمای محیط شما با موتورخانه ای مواجه میشوید که دمای آن بالای 80 90 درجه سانتیگراد است ... حال اگر شخص شما بخواهید مدت 4 ساعت را بابت سرکشی یا سرویس در چنین فضایی سپری کنید ، چقدر دستمزد میخواهید ؟اصلا تن به چنین کاری با این گرمای زیاد و شرایط بد میدهید ؟



نظرات خود را با اینجانب در میان بگذارید ....
با تشکر....محمد تابع
آیا هنوز زمان راحتی برایمان نر*****ه است ؟

تلفن :  منقضی شده
منطقه : 
آدرس : 
تماس با آگهی دهنده ()
در مورد: چیلر
نام :
ایمیل یا تلفن :
پیام :

کلمات کلیدی :
ژاپن چیلر نمایندگی میدهد ميتسوبيشي قیمت چیلر جذبی تاسيسات پرده carrier نمایندگی میتسوبیشی انديشه چيلر تعميرات مدل جدید ترین پرده دنیا کریر اختراع نمایندگی شرکت های مشاور خارجی در ایران تعمير لوله اسکرو قطعات میتسوبیشی چيلر جذبي قيمت چیلر اسکرو قیمت پرده نمایش لیتیوم بروماید میتسوبیشی