ورود کاربران



تازه وارديد؟ ثبت نام كنيد


آپلود ویدیو

با انتشار ویدیو در دالفک، مشتریان جدید را کشف کنید.
http://www.dalfak.com

پرداخت با کارتهای عضو شتاب

آگهی های جدید

واریاک-اتوترانسفورماتور-واریابل-ترانسفورمر رکتیفایر

واریاک-اتوترانسفورماتور-واریابل-ترانسفورمر رکتیفایر

قیمت : 02133999193-33993055-33993009

دستگاه های اتوترانسفورماتور متغیر ( واریابل ، واریاک ، منبع تغذیه ، دیمر

ین دستگاه در دو نوع تک فاز و سه فاز ، از 0.6 آمپر الی 133 آمپر ،جهت استفاده در تابلوهای برق و یا بصورت آزمایشگاهی موجود می باشد.

مشخصات فنی اتوترانسفورماتور ممتغر ( واریاک )
• مجهز به کلید ON-OFF
• مجهز به فیوز اتوماتیک در برابر اتصال کوتاه
• قابلیت تنظیم ولتاژ متغیر خروجی تا حد 1 ولت
• تجهیزات کنترل و حفاظت دمای سیم پیچ دستگاه
• دارای نمایشگر ولتاژ (V ) خروجی به صورت دیجیتال
• دارای نمایشگر جریان ( A ) مصرفی به صورت دیجیتال

موارد استفاده اتوترانسفورماتور های متغیر ( واریاک )

1. قابلیت استفاده به صورت منبع ولتاژ
2. قابلیت استفاده به صورت منبع جریان
3. کنترل ولتاژ مستقیم قبل از یکسو کننده ها
4. کنترل ولتاژ و جریان در محدوده مشخص
5. افزایش و یا کاهش ولتاژ خط به منظور رگوله کردن آن
6. تست ولتاژ بالا و پایین تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی
7. پایین آوردن و یا بالا بردن ولتاژ متغیر جهت نیاز مصرف کننده
8. نصب در ورودی ترانس های HIGH-VOLTAGE جهت تست عایقی
9. تست ولتاژ شکست و آشکار سازی اثر ولتاژ، قبل از شکست در پروژه های تحقیقاتی

کاربرد اتوترانسفورماتورهای متغیر ( واریاک )

o کنترل کیفیت کارخانجات صنعتی
o جهت تغییر دور موتورهای ذغالی
o تغییر درجه حرارت در کوره های الکتریکی
o جهت تنظیم روشنایی مورد نیاز در سالن هی بزرگ و سینماها
o آزمایشگاه های فشار قوی
o تست و کالیبره کردن ولت متر ها ، آمپرمترها ، وات متر ها ،کسینوس فی مترها



موتورهای سه فاز در شبکه سه فاز به دو روش به سه فاز شبکه وصل می شود : ستاره یا مثلث .البته تمام موتورهایی که قرار است به روش مثلث به سه فاز وصل شود از روش 2 ضربی ( ستاره - مثلث ) استفاده می کنند.

اگر بر روی تخته کلم دقیق شویم آرایش سر و ته سیم پیچی هر فاز را درست مقابل هم نمی بینیم.مثلا در فاز R سیم پیچی با ابتدای u و انتهای x مشخص شده است ولی بر روی تخته کلم درست مقابل هم قرار ندارند به آرایش تخته کلم در شکل زیر دقیق شوید:

علت جابجا قراردادن نام سر وته سیم پیچهای هر فاز در تخته برای راحتی در ایجاد نوع اتصال ستاره یا مثلث برای وصل به شبکه است.

موتوری که پیچیده شد چگونه باید به سه فاز مدار وصل شود؟؟

اگر تمام ته های هر سیم پیچی در هر فاز را به هم بسته و سر های هر یک را بطور مجزا به سه فاز RST وصل کنیم این اتصال از نوع ستاره است .در شکل زیر نمونه اتصال ستاره را برایتان رسم کرده ام.





نامگذاری فازها امری قراردادی است و فرقی نمی کند که شما سر هایuvw را به هر یک از فازهای RST به شکل متفاوت وصل نمایید.

اما اگر از شش سیمی که بعد از سیم پیچی از موتور بیرون می آید را به شکل زیر به هم بسته و از سه اتصال بوجود آمده هر یک را به سه فاز شبکه وصل کنیم این اتصال از نوع مثلث است.یعنی u ورودی یا سر سیم پیچی در فاز R را با z انتهای سیم پیچ در فاز T به هم وصل کرده در ادامه v به عنوان ورودی فاز S را با x انتهای سیم پیچ در فاز اول به هم اتصال داده و نهایتا w به عنوان ورودی برای فاز T را با y همان انتهای سیم پیچی در فاز S را به هم می بندیم .قطعا سه اتصال خواهیم داشت که اگر این سه بطور مجزا به سه فاز شبکه وصل شود این اتصال از نوع مثلث است.

در شکل زیر نمونه ای از اتصال مثلث را می توانید ملاحظه کنید:

فرق بین اتصال ستاره و مثلث چیست ؟

در اتصال ستاره آنچه که اتفاق می افتد به قرار زیر است:

انتهای تمام سیم پیچی که به هم وصل شده اند را در وسط قرار xyz گرفته و با علامت پیکان مشخص شده است.هر یک از سیم پیچ ها که با اختلاف 120 درجه نسبت به هم در استاتور قرار گرفته اند نیز به همان اختلاف بصورت شمایی رسم شده اند.آنچه ازاین شکل برداشت می شود این است که این مجموعه از روابط برداری تبعیت کرده و ما به حقایق جالبی خواهیم رسید قبل از این که محاسبات برداری را انجام دهم لازم است به آگاهی شما برسانم که در موتورهای سه فاز ما یک جریان و ولتاز خطی داریم که مربوط به شدت جریان و ولتاز ورودی(بین دو فاز) در مسیر کابل به داخل موتور است ویک ولتاز و شدت جریان فازی هم داریم که مربوط به شدت جریان داخل سیم پیچ و ولتازی است که در دوسر سیم پیچها وجود دارد.

در اتصال ستاره می توان طبق شکل vp1 و vp2 را به عنوان دو برداری در نظر گرفت که اگر برآیند آنها را حساب کنیم برابر با برداری شودکه با نام VL از فاز R در حال ورود به موتور می باشد.برای محاسبه برآیند این دو بردارکافی است به موازات هر یک از بردارهای VP1 و VP2 خطی رسم کنیم تا در نقطه ای یکدیگر را قطع کنند.برآیند این دو بردار از نقطه تقاطع اول شروع شده تا به محل تقاطع اخیر ختم می شود .و طبق قانون بردار خواهیم داشت:

VL2 = VP12 + VP22 +2 VP1VP2 .COS 120

چون مقدار VP1 و VP2 با هم برابر است می توان نوشت :

VL2 = 3VP2 .2. COS 120

کسینوس 120 درجه 2/1 است بنابراین رابطه به شکل زیر در می اید.

VL2 = 3VP2 .2. 1/2 VL2 = 3VP2 VL = VP

ولتاز خطی در اتصال ستاره برابر ولتاز فازی است و جریان خطی وفازی در این نوع اتصال باهم برابرند.به بیان ساده تر :

vL = vp

IL = Ip

اما در مورد اتصال مثلث شکل به صورتی در می آید که می بینید.

در اتصال مثلث ولتاز خط با ولتاز فازی با هم برابر ولی جریان خطی رادیکال سه برابر جریان فازی است.

VL = VP IL = √3 .IP

همانطور که می بینید جریان خطی یا همان جریانی که از مسیر کابلها وارد موتور می شود در اتصال مثلث رادیکال سه برابر جریان فازی ( مقدار جریانی که داخل سیم پیچ در حال عبور است) می باشد .یعنی اگر درموتوری در داخل سیم پیچ مقدار IP برابر با 3 آمپر باشد و اتصال از نوع مثلث باشد جریان خطی آن برابر با :

IL = √3 .IP IL = √3 .3 IL = 5.19 A

خواهد داشت که این مقدار آمپر در لحظه راه اندازی برای موتور در نقاط حساس مثل اتصالها - کنتاکتها - ترمینالها خطرناک بوده باعث خرابی و سوختن قطعات می گردد بنابراین در راه اندازی موتورهایی که می توانند به شکل مثلث کار کنند راه اندازی به شکل دو ضرب انجام می شود.یعنی از کلید های ستاره مثلث استفاده شده ابتدا در لحظه راه اندازی کلید برروی اتصال ستاره است و بعد از را ه افتادن موتور کلید را به محل اتصال مثلث می چرخانیم.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا چند نکته را همیشه به خاطر داشته باشید:

1- اگر موتور شما تمرینی است و آن را در کارگاه پیچیده اید حتما با اتصال ستاره راه اندازی کنید و مطلقا از مثلث استفاده نکنید.

2- اگر موتوری سیم پیچی آن برای کارکرد در حالت مثلث است ابتدا با ستاره بعد به حالت مثلث در آورید.

3- موتوری که برروی پلاکش در بخش ولت نوشته شده باشدV220 /380 این موتور در شبکه برق ایران فقط با ستاره کار می کند .ولی اگر برروی پلاک موتوری در بخش ولت عدد V380 /660 قید شده باشد این موتور برای اینکه توان واقعی خود را داشته باشد باید بااتصال مثلث کار کند اما گفتم که ابتدا با ستاره راه اندازی شده بعد به حالت مثلث درمی آید.هر چند که می توان از این نوع موتورها به شکل ستاره هم استفاده نمود.

4- اگر بخواهیم از یک سوم قدرت موتوری که سیم پیچی آن براساس اتصال مثلث است استفاده کنیم می توانیم از اتصال ستاره استفاده نماییم.

5- همانطور که جریان و ولتاز خطی و فازی داریم قطعا توان فازی و خطی هم خواهیم داشت معمولا توان اولیه یا دریافتی موتورها از رابطه ای استفاده می شود که در آن از ولتاز و جریان خطی استفاده می شود.که در حالت ستاره به شکل زیر است:

P = √3 .VL .IL .COS φ

این توان رابا نام توان اکتیو می شناسیم واگر بخواهیم همین توان را براساس ولتاز و جریان فازی بیان کنیم رابطه به شکل زیر در می آید.ِ

P = 3Vp .IP .COS φ
پیمان الکتریک
تهران، لاله زار جنوبی، کوچه بوشهری، مجتمع تجاری تهران الکتریک، واحد 203
***********-4
******** / ******** / ******** / ********


اتوترانسفورماتور سه فاز.اتوترانس.اتوترانس فورماتور.اتوترانسفورماتور.اتوترانسفورماتور متغیر.واریاک.واریابل.خازن واریابل.مدار سه فاز.برق تک فاز و سه فاز.توان راکتیو.توان اکتیو.توان.سری های توانی.فرمولهای توان.توان مصرفی وسیله های برقی.ج ...

تلفن :  منقضی شده
منطقه :  تهران
آدرس :  تهران، لاله زار جنوبی، کوچه بوشهری، مجتمع تجاری تهران الکتریک، واحد 203
تماس با آگهی دهنده ()
در مورد: واریاک-اتوترانسفورماتور-واریابل-ترانسفورمر رکتیفایر
نام :
ایمیل یا تلفن :
پیام :

کلمات کلیدی :
واريابل. خازن واريابل. مدار سه فاز. برق تك فاز و سه فاز. توان راكتيو. توان اكتيو. سري هاي تواني. اتوترانسفورماتور متغير. اتوترانسفورماتور. ارسال انبوه SMS اتوترانس ارسال اس ام اس گروهی اخذ پاسپورت دوم اتوترانسفورماتور سه فاز اتوترانسفورماتور سه فاز. اتوترانس. اتوترانس فورماتور. فرمولهاي توان.

آگهی های مرتبط